Rozwój osobisty

7 sposobów walki z negatywnością

Negatywność wiąże się z uczuciem smutku, sceptycyzmu i pesymizmu. Kiedy nasze myśli są spowite negatywnością, łatwo możemy znaleźć najgorsze w każdej sytuacji, nawet w sytuacjach, które obiektywnie nie są takie złe. Ponieważ negatywność sprawia, że ​​czujemy się źle, zwykle jest to złe dla naszego samopoczucia.

Jeśli odkryjesz, że zmagasz się z negatywnością, nie jesteś sam. W rzeczywistości ludzie mają tendencję do negatywności. Negatywne nastawienie oznacza po prostu, że zauważamy i odczuwamy negatywne rzeczy intensywniej niż pozytywne – a negatywne rzeczy mają większy wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Oznacza to, że możemy doświadczyć wielu pozytywnych rzeczy, ale jedna negatywna może zrujnować cały dzień. Jeśli nasze myśli są nękane przez negatywność, może to być szczególnie prawdziwe dla nas.

Jak możemy przestać czuć się tak negatywnie?

Po pierwsze, bądź dla siebie łagodny. Pamiętaj, że czasami wszyscy jesteśmy negatywnie nastawieni i to jest w porządku. Pamiętaj, aby mieć współczucie dla siebie, gdy pracujesz nad zmianą swoich negatywnych myśli. Ale dobrze jest też wiedzieć, że nasze mózgi lubią robić rzeczy w sposób, w jaki zawsze je robiły. Jeśli przez długi czas byliśmy negatywnie nastawieni, regulowanie naszych emocji i przechodzenie do bardziej pozytywnych myśli może być trochę trudniejsze i zająć trochę więcej czasu. Po prostu trzymaj się poniższych strategii, aby zobaczyć poprawę w czasie.

1. Spraw, aby pozytywne koncepcje były bardziej dostępne w twoim mózgu

Nasze mózgi wolą po prostu iść do tego, co jest znajome – jest to łatwiejsze, szybsze i wymaga mniej energii. Tak więc cofanie negatywności polega na uczynieniu pozytywnych koncepcji bardziej znanymi i dostępnymi w mózgu. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest po prostu „pozytywne słowo dnia”. Albo zapamiętaj serię pozytywnych słów każdego ranka i poproś siebie o przywoływanie ich każdego wieczoru.

Chociaż badania nie wykazały, że istnieją pozytywne regiony mózgu per se, wzmocnienie połączeń między pozytywnymi koncepcjami i wzmocnienie zdolności do generowania pozytywnych myśli, słów i emocji może prawdopodobnie ułatwić robienie tego ponownie w przyszłości .

2. Zdekonstruuj swoją negatywność

Kiedy czujemy się negatywnie, łatwo jest dostrzec zewnętrzne przyczyny naszych negatywnych emocji, ale nie przyczyny wewnętrzne. Prawda jest taka, że nasze myśli mają tyle samo (a może więcej) wspólnego z naszą negatywnością, co sytuacje, w których się znajdujemy. Naprawdę tworzymy naszą własną rzeczywistość.

Aby zdekonstruować, w jaki sposób twoje myśli prowadzą do negatywności, zaangażuj się w autorefleksję, zadając sobie pytanie, czy robisz jedną z poniższych rzeczy:

1. Czy często spodziewasz się, że wszystko okaże się straszne?

2. Czy widzisz tylko zło, nie widząc dobra?

3. Czy ignorujesz lub dewaluujesz pozytywne rzeczy?

Jeśli zrobisz którąkolwiek z tych rzeczy, możesz zmienić swoje myśli w sposób, który zmniejszy negatywność i zwiększy pozytywność. Użyj tych pytań, gdy czujesz się negatywnie, aby zmienić swoje myślenie z negatywnego na pozytywne:

1. Jak ta sytuacja może okazać się lepsza niż oczekiwano?

2. Jakie są pozytywne strony tej sytuacji?

3. Dlaczego pozytywne rzeczy w tej sytuacji są naprawdę ważne lub wartościowe?

Zmuszenie umysłu do nowego kierunku może również pomóc w zmianie emocji.

3. Sprawdź swój styl atrybucji

Czy czujesz, że nic, co robisz, nie ma znaczenia, a świat jest odpowiedzialny za wszystkie Twoje nieszczęścia? Oczywiście może to być czasami prawdą, ale ta „zewnętrzna atrybucja” oznacza, że zrezygnowaliśmy z kontroli nad naszym życiem, a to może pogorszyć nasze samopoczucie. Aby zmienić to myślenie, spróbuj pomyśleć o rzeczach, nad którymi masz kontrolę. Wszyscy mamy kontrolę nad niektórymi aspektami naszego życia.

A może czujesz, że jesteś winien wszystkich swoich nieszczęść? Ten styl „wewnętrznej atrybucji”, w którym obwiniamy się za złe rzeczy, może zaszkodzić naszej samoocenie i zdrowiu emocjonalnemu. Aby zmienić to myślenie, zauważ, że nie wszystko jest pod twoją kontrolą. Wszyscy zrobiliśmy złe rzeczy, ale możemy je ominąć, gdy zobaczymy, że zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, biorąc pod uwagę sytuacje, w których się znajdowaliśmy.

Każdy z tych stylów atrybucji może być problematyczny, jeśli nie zostanie zaznaczony. Więc miej oko na nich.

4. Generuj pozytywne emocje swoją wyobraźnią

Kiedy zmagamy się z negatywnością, stajemy się naprawdę dobrzy w wyobrażaniu sobie negatywnych rzeczy. Dlatego zmuszanie się do wyobrażania sobie pozytywnych rzeczy może pomóc zmienić te wzorce. Spróbuj więc zaczać wyobrażać obie pozytywne rzeczy. Wyobraź sobie, że jesz swoje ulubione jedzenie, spotykasz ulubioną osobę lub idziesz do ulubionego miejsca.

5. Zatrzymaj cykle ruminacyjne

Czy rozwodzisz się nad złymi rzeczami, pracując nad sobą, aż z uszu wydobywa się para? Wszyscy robimy to od czasu do czasu, ale rzadko jest to pomocne i nie sprzyja naszemu samopoczuciu. Mimo to powstrzymanie ruminacji może być trudne. W rzeczywistości, mówiąc naszym umysłom, aby po prostu „Stop!” myślenie o czymś często sprawia, że myślimy o tym jeszcze częściej. Zamiast tego aktywuj swoje ciało, aby szybko zatrzymać negatywność. Na przykład możesz pobiegać lub wziąć zimny prysznic. Te fizyczne wstrząsy w ciele mogą zmusić twoje zasoby energii do skierowania się gdzie indziej i naprawdę pomóc zatrzymać negatywny umysł goniący.

6. Praktykuj wdzięczność

Praktykowanie wdzięczności ułatwia skupienie się na dobrych rzeczach i akceptowanie złych. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać i pomaga nam to powstrzymać negatywne nastawienie. Aby ćwiczyć wdzięczność, możesz spróbować pisać notatki wdzięczności, listy wdzięczności lub dziennik wdzięczności.

Kiedy zauważamy te dobre rzeczy, pomocne może być ich delektowanie się nimi. Może twoja mama dzwoni, żeby cię sprawdzić. Zamiast skupiać się na rzeczach, które cię denerwują, przypominasz sobie, że dzwoni, ponieważ jej zależy i rozkoszujesz się uczuciem troski (łatwiej powiedzieć niż zrobić, wiem). Po prostu próbuj, aż znajdziesz to, co działa dla Ciebie.

7. Rób pozytywne rzeczy

Jednym z najłatwiejszych sposobów, aby czuć się mniej negatywnie, jest robienie rzeczy, które sprawiają, że czujesz się mniej negatywnie. Angażuj się w czynności, które sprawiają, że czujesz się dobrze — spędzaj czas z przyjaciółmi, chodź na wędrówki, rób rzemiosło lub tańcz — cokolwiek pomaga ci czuć się mniej utknął.

Z drugiej strony staraj się trzymać z dala od czynności, które sprawiają, że czujesz się negatywnie. Na przykład obserwuj, ile czasu spędzasz na telefonie lub w mediach społecznościowych. Te czynności mogą być dobre w danej chwili, ale mogą zwiększyć negatywne nastawienie, jeśli nie będziemy ostrożni.

„Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eu elementum diam. Nulla ac interdum lectus. Donec pellentesque nec justo sed porttitor.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.