Sprawdź swoją kondycję
psychiczną

  • Czujesz, że nie jesteś w dobrej formie psychicznej?
  • Zmagasz się z nadmiernym stresem, lękiem, czy obniżonym nastrojem?
  • Zaczynasz martwić się o swoją kondycję psychiczną, mimo że dajesz radę funkcjonować jak wcześniej?

Każdy z nas czasami odczuwa stres, przygnębienie czy niepokój. Wielu z nas nie wymaga wsparcia terapeutycznego czy farmakologicznego. Dzięki nabytej odporności psychicznej, jesteśmy w stanie poradzić sobie z wyzwaniami życia codziennego, odzyskać równowagę psychiczną oraz wewnętrzny spokój. Jeśli jednak stres staje się przewlekły a smutek i niepokój zaczynają nam towarzyszyć każdego dnia, może być to sygnałem, że nasze obecne samopoczucie to nie tylko konsekwencja chwilowym spadku nastroju, ale symptom poważniejszej choroby. Co powinno zwrócić Twoją uwagę? W odpowiedzi na te pytanie oraz określeniu Twojej obecnej kondycji psychicznej, pomoże Ci test Dass 21, do którego wykonania serdecznie Cię zachęcamy. Wiedza na temat może okazać Cię pierwszym krokiem do tego, aby poczuć się lepiej!

DASS 21 jest skalą depresji, lęku oraz stresu.
Składa się z 21 pozycji, których wypełnienie zajmuje zwykle około 3 minuty.

Instrukcja: Przeczytaj każde zdanie i zaznaczyć liczbę 0, 1, 2 lub 3, która sugeruje jak bardzo dane stwierdzenie odnosi się do Ciebie w okresie ostatniego tygodnia. Pamiętaj, że wypełniając test nie ma prawidłowych lub złych odpowiedzi – są tylko poprawne – Twoje odczucie. Nie zastanawiaj się zbyt długo nad odpowiedzią.

Skala nie jest narzędziem diagnostycznym i odnosi się tylko do niektórych symptomów depresji i lęku. Nie zmienia to natomiast faktu, że jest to pomocne i powszechnie używane narzędzie do oceny poziomu nasilenia i monitorowania odczuwanego przez Ciebie stresu (poziomu napięcia i drażliwości), depresji (poziomu obniżenia poczucia własnej wartości, motywacji i obojętności) oraz lęku (poziomu niepokoju i pobudzenia).

Podziel się tym testem ze znajomymi:

Skala ocen jest następująca

0.

Nie odnośiło się to do mnie w ogóle – NIGDY

1.

W pewnym stopniu się to do mnie odnosiło lub raz na jakiś czas – CZASAMI

2.

W znacznym stopniu mnie to dotyczy lub przez dużą część czasu – CZĘSTO

3.

Odnosiło się to do mnie w bardzo dużym stopniu lub przez większość czasu – PRAWIE ZAWSZE

GET STARTED

0$

Dziękujemy za wypełnienie testu!

Test Dass

1. Bardzo trudno było mi się odprężyć

2. Odczuwałam/em suchość w ustach

3. Nie mogłam/em doświadczać żadnych pozytywnych uczuć

4. Odczuwałam/em trudności w oddychaniu (np. przyspieszony oddech, duszności bez wcześniejszego wysiłku fizycznego)

5. Trudno mi było wydobyć z siebie inicjatywę do działania

6. Miałam/em skłonność do przesadnego reagowania na różne sytuacje

7. Odczuwałam/em drżenie (np. rąk)

8. Czułam/em, że zużywam dużo nerwowej energii

9. Obawiałam/em się sytuacji, kiedy mogłabym/mógłbym wpaść w panikę i wygłupić się

10. Czułam/em, że nic mnie już w życiu nie czeka

11. Czułam/em się pobudzona/y (roztrzęsiona/ny, niespokojna/ny)

12. Trudno było mi się zrelaksować

13. Czułam/em się przybita/y i smutna/y

14. Nie mogłam/em znieść, jak cokolwiek przeszkadzało mi w tym, co akurat robiłam/em

15. Czułam/em, że jestem bliski wpadnięcia w panikę

16. Nie byłam/em zdolny do odczuwania entuzjazmu

17. Czułam/em, że nie jestem wiele warta/wart

18. Czułam/em, że jestem raczej przewrażliwiona/y

19. Byłam świadoma/y pracy swojego serca, mimo braku wysiłku fizycznego (np. przyspieszone tętno, zamierania serca)

20. Czułam/em się przestraszona bez żadnego powodu

21. Miałam/em wrażenie, że życie jest bez sensu

Zaznaczenie jest wymagane

Twój wynik

Poziom Depresja Lęk Stres
Normalny 0-9 0-7 0-14
Łagodne zaburzenia 10-13 8-9 15-18
Umiarkowane zaburzenia 14-20 10-14 19-25
Poważne zaburzenia 21-27 15-19 26-33
Bardzo poważne zaburzenia 28+ 20+ 34+

Odpowiedzi

Opis Information Quantity Price
Discount :
Total :